Biudžetinė oro linijų bendrovė Wizz Air peržiūrėjo savo tolimųjų skrydžių planus ir ketina sumažinti užsakymą siauro fiuzeliažo tolimojo nuotolio Airbus A321XLR lėktuvams nuo 47 iki vos 10–15 vienetų. Šią informaciją avianews.com gavo iš bendrovės 2025 m. balandžio–birželio veiklos ataskaitos.
Šie lėktuvai, talpinantys 239 keleivius, turėjo tapti pagrindu maršrutų plėtrai iš Abu Dabio. Tačiau projektas Wizz Air Abu Dhabi pasirodė nuostolingas – nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. dukterinė bendrovė nutrauks visus skrydžius.
„Mes optimizuojame A321XLR programą, kad mūsų orlaivių parkas atitiktų maršrutų tinklą ir strategiją“, – pareiškė Wizz Air vadovas József Váradi.
Unikalus lėktuvas – sudėtinga ekonomika
Airbus A321XLR – unikali lėktuvo versija, galinti nuskriėti iki 8700 km be papildomo kuro papildymo. Jis turėjo tapti tolimųjų skrydžių rinkos revoliucija – leidžiantis jungti mažesnius miestus, kur plataus fiuzeliažo lėktuvai neatsiperka.
Tačiau Wizz Air pasirinko labai tankią sėdimų vietų konfigūraciją, todėl ilgi skrydžiai tampa nepatogūs keleiviams. Tai jau pakenkė kai kuriems maršrutams – skrydis Milanas–Abu Dabis buvo atšauktas dėl mažos paklausos.
Be to, Wizz Air, kaip žemo biudžeto oro linijų bendrovė, veikia su dideliu skrydžių ciklu – per dieną iki 8 trumpų reisų. Ilgi maršrutai šito neleidžia: vienas ar du skrydžiai per dieną mažina efektyvumą ir didina sąnaudas.
Nauja kryptis: Europa vietoje Artimųjų Rytų
Po sprendimo uždaryti Abu Dabio padalinį, Wizz Air koncentruosis į pagrindines rinkas Europoje: Centrinėje ir Rytų Europoje, taip pat Austrijoje, Italijoje ir Jungtinėje Karalystėje.
Dalį užsakytų A321XLR lėktuvų bendrovė konvertuos į įprastus A321neo, labiau tinkamus vidutinio nuotolio Europos maršrutams, kurie užtikrina nuolatinį keleivių srautą ir pelningumą.
Šis Wizz Air sprendimas atspindi bendrą tendenciją: žemų kainų skrydžių bendrovėms sunku sėkmingai veikti tolimaisiais maršrutais, nes keleiviai tikisi daugiau komforto, o išlaidos didesnės nei skrydžiuose vidutiniais atstumais.