Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ ir toliau peržiūri savo skrydžių tinklą dėl ginčų su kai kurių Europos šalių valdžios institucijomis dėl aviacijos mokesčių ir oro uostų rinkliavų. Naujausias bendrovės sprendimas palies Latvijos sostinę Rygą, kuri yra svarbi stotelė ne tik vietiniams keleiviams, bet ir lietuviams, kurie čia dažnai skrenda dėl platesnio skrydžių pasirinkimo ir patrauklių kainų.
Kaip rašo The Sun, didžiausias Europos žemyninių pigių skrydžių vežėjas jau kitą mėnesį nutrauks skrydžius tarp Rygos ir dviejų Vokietijos miestų. Skrydžiai tarp Rygos ir Memingeno bus nutraukti 2025 m. spalio 23 d. Skrydžiai tarp Rygos ir Kelno – 2025 m. spalio 29 d.
„Ryanair“ paaiškino, kad pagrindinė sprendimo priežastis – per dideli aviacijos mokesčiai ir rinkliavos Vokietijoje. Dar rugpjūtį aviakompanija paragino Vokietijos valdžią „skubiai sumažinti pernelyg dideles oro susisiekimo išlaidas“.
Kiti „Ryanair“ skrydžių mažinimai
Tai ne pirmas kartas, kai „Ryanair“ imasi tokių priemonių.
- Anksčiau bendrovė jau buvo sumažinusi skrydžių į Ispanijos oro uostus, atšaukdama daugiau nei 2 milijonus keleivių vietų.
- Be to, vežėjas paskelbė, kad nutrauks dalį skrydžių per Vienos oro uostą Austrijoje, o prieš tai buvo sumažinęs skrydžių į kai kuriuos Vokietijos oro uostus.
- Visų šių veiksmų priežastis – aukšti mokesčiai ir tarifai, kuriuos, anot bendrovės, nustato šių šalių valdžios institucijos ir oro uostai.
Kur bus daugiau skrydžių
Tuo pačiu metu „Ryanair“ nusprendė padidinti skrydžių skaičių į šalis, kuriose taikomi palankesni mokesčių tarifai. Daugiausia dėmesio bus skiriama: Portugalijai, Albanijai, Švedijai, Vengrijai, Italijai.
Tai reiškia, kad kai kuriuose regionuose skrydžių pasiūla mažės, tačiau kitur keleiviai turės daugiau pasirinkimo galimybių ir galimai mažesnes kainas.
Kas toliau laukia Rygos oro uosto?
Pastaruoju metu Ryga tapo vienu svarbiausių pigių skrydžių centrų Baltijos šalyse. Tačiau, jei aukšti oro uostų ir mokesčių tarifai nesikeis, gali būti, kad „Ryanair“ ir kiti vežėjai toliau mažins savo veiklą šiame regione.
Tai gali turėti įtakos ne tik kainoms, bet ir visam kelionių srautui tarp Latvijos, Lietuvos ir Vokietijos.