Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ planuoja dar labiau mažinti savo skrydžių į Ispaniją pasiūlą. Įmonės vadovas Michaelas O’Leary pareiškė, kad kitą vasarą gali būti atšaukta dar 1 milijonas vietų, jei nebus išspręstas konfliktas su valstybiniu Ispanijos oro uostų operatoriumi Aena, kuris padidino keleivių rinkliavas.
Konfliktas tarp „Ryanair“ ir Aena gilėja
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ planuoja dar labiau mažinti skrydžius į Ispaniją. Įmonės vadovas Michaelas O’Leary pareiškė, kad kitą vasarą gali būti atšaukta dar 1 milijonas vietų. Tai įvyks, jei nebus išspręstas konfliktas su valstybiniu oro uostų operatoriumi Aena, kuris padidino keleivių rinkliavas.
Konfliktas tarp „Ryanair“ ir Aena gilėja
Šiuo metu „Ryanair“ jau sumažino apie 2 mln. vietų žiemos sezonui. Bendrovė atsisakė mokėti 6,5 proc. padidintą mokestį. Jei situacija nesikeis, dalis regioninių skrydžių gali būti visiškai nutraukta.
„Jei kainos bus per didelės, mes skraidysime kitur. Naudingiau už tą pačią kainą skraidyti į Maljorką, nei į Cherezą“, – sakė O’Leary „Financial Times“ interviu.
Praėjusią savaitę „Ryanair“ paskelbė, kad nebevykdys žiemos skrydžių į Santjago de Kompostelos, Vigo, Valjadolido, Cherezo ir Tenerifės oro uostus.
Tuo tarpu Aena pareiškė, kad mokesčių padidinimas yra minimalus – vos 0,68 euro už keleivį, ir apkaltino „Ryanair“ „šantažu“ bei nesąžiningu elgesiu. Ispanijos transporto ministras Oskaras Puente taip pat palaikė Aena ir kritikavo „Ryanair“.
Ispanija yra antra pagal dydį „Ryanair“ rinka po Italijos, kuri sudaro 18 % bendrovės pajamų. Šiuo metu „Ryanair“ perveža daugiau keleivių į ir iš Ispanijos nei bet kuri kita aviakompanija, įskaitant nacionalinį vežėją „Iberia“.
O’Leary pabrėžė, kad Aena veikia kaip monopolis: „Tai beprotybė, kad tokia didelė šalis turi vienintelį monopolistinį operatorių.“ Nepaisant viešai kilusio konflikto, „Ryanair“ pastebėjo, kad bilietų pardavimai išaugo 8 % per savaitę, o iš anksčiau atšauktų vietų pusė jau buvo perkelta į Maljorką ir Malagos kryptis, likusios – į regioninius maršrutus Italijoje.
Šis ginčas tęsiasi jau kelerius metus, tačiau buvo pristabdytas per COVID-19 pandemiją. Kai Aena 2025 metų pradžioje vėl pradėjo kelti tarifus, „Ryanair“ sureagavo drastiškai – sumažino savo skrydžių programą tiek 2025-ųjų vasarai, tiek 2025–2026 metų žiemai.