Dirbtinis intelektas turėjo padėti amerikietei suplanuoti kelionę į Paryžių, tačiau vietoje patogaus maršruto ji gavo netikslius patarimus, brangius viešbučius ir apsilankymo muziejuje pasiūlymą dieną, kai jis nedirba.
Netikslūs patarimai kainavo brangiai
Kaip rašo Daily Mail, rinkodaros konsultantė iš Oregono, Orit Ofri, nusprendė išbandyti ChatGPT kaip kelionių planuotoją. Ji paprašė pasiūlyti muziejus ir restoranus netoli Eifelio bokšto, tačiau chatbotas pateikė vietas, esančias keliasdešimt minučių kelio, ir rekomendavo apsilankyti Orsė muziejuje pirmadienį – būtent tą dieną, kai jis būna uždarytas.
„Norėjau sutaupyti laiko ir gauti greitus patarimus, bet supratau, kad dalį informacijos DI tiesiog išgalvojo“, – pasakojo ji.
Tokia patirtis – ne vienintelė
Pasak ABTA (Didžiosios Britanijos kelionių agentūrų asociacijos), keliautojų, kurie planuoja atostogas naudodamiesi dirbtiniu intelektu, skaičius per metus padvigubėjo. Dabar jau kas dvyliktas žmogus pasitelkia ChatGPT ar kitus įrankius maršrutams ir viešbučiams pasirinkti.
Tačiau netikslumai pasitaiko dažnai. Dirbtinio intelekto specialistas Jonas Mutoni išbandė ChatGPT planuodamas kelionę į Keniją. Sistema patarė jam aplankyti Masai Maros parką migracijos sezono metu, bet neįvertino, kad tuo metu dalis viešbučių yra nepasiekiami dėl blogų kelių sąlygų.
„DI rėmėsi pasenusiais duomenimis iš turistinių svetainių, o ne realia informacija“, – aiškino Mutoni.
Panašią patirtį turėjo ir skaitmeninės rinkodaros ekspertas Miltonas Brownas, kuris pastebėjo, kad ChatGPT rekomendavo viešbučius iki 40 % brangesnius nei kiti šalia.
„Paaiškėjo, kad šie viešbučiai tiesiog aktyviai reklamuojasi internete, todėl chatbotas juos iškelia į viršų“, – teigė jis.
Kelionių elgsena keičiasi, bet žmonės vis dar pasitiki žmonėmis
Nepaisant klaidų, ABTA prognozuoja, kad dirbtinio intelekto populiarumas kelionių planavime toliau augs. Beveik pusė apklaustų britų teigia, kad sutiktų leisti chatbotams padėti planuoti atostogas, o daugiau nei trečdalis – net ir atlikti rezervacijas.
Vis dėlto dauguma keliautojų vis dar remiasi draugų rekomendacijomis, internetinėmis apžvalgomis ar tradicinėmis turistinėmis brošiūromis.
Asociacijos vadovas Mark Tanzer pabrėžė:
„Technologijos keičia keliautojų įpročius, tačiau žmogiška patirtis ir asmeniniai patarimai išlieka svarbiausi.“
Nauja tendencija – kelionės vieniems
ABTA ataskaita atskleidė ir dar vieną įdomų faktą: vis daugiau žmonių keliauja vieni. 2024 m. tokių keliautojų buvo beveik 20 % – tai aukščiausias rodiklis per pastarąjį dešimtmetį.
Šaltiniai: Daily Mail, ABTA Travel Trends Report 2025